Gælder for den 5. august
Den allersidste bid af Rheinen på 4 kilometer blev hurtigt overstået. Puha – det var skønt at komme ind på de stille kanaler igen.
I den første sluse på Wesel-Datteln-kanalen kom vi til at ligge lidt skævt. Så Skipper måtte bruge bovpropellen lidt rigeligt. Og puf – så røg sikringen til bovpropellen. Der kom til at lugte fælt i styrehuset af brændt elektronik.
Vi valgte at fortsætte uden bovpropel, og kom ind i Dorsten Yachthafen uden problemer.
Det viste sig at sikringen var sprunget, fordi ledningen var gledet delvist ud af kabelskoen. Skipper fandt reservesikringerne frem – men ak – de var kun på 100 ampere, og skulle mindst være på 300 ampere.
Vi valgte at tage en overliggerdag i Dorsten. Så vil Navigatøren kaste sig ud i en togtur til Münster Bootcenter efter nye 300 ampere-sikringer. Naturligvis først efter via telefonen at have sikret os at det var noget de havde på lager. På vældig flot tysk – synes vi selv!